2.18.2011

Karin ger en Möblerrapport

Just nu i skolan håller vi på och skriver en rapport om trender inom svensk möbelhandel
och jag tycker alltid dessa rapporter är intressanta.
Det intressanta denna gången är hur olika familjer och åsikter vi har inom gruppen.
Man får givet vis tycka som man vill och jag tycker olika åsikter livet mer berikande.
Efter att ha intervjuat min syster och min mor så insåg jag hur lika vi tänkte
och hur olika vi tänker jämför med Emmas intevjuoffer (troligen hennes mamma)
Att både mamma å maria svarade "Jajjamänsan" på frågan om vi kan konsumentköplagen är inte förvånade, för oss är sånt självklart att kunna, att veta sina rättigheter.
Att mamma och jag är så lika när det gäller inredning är något jag inte har tänkt på så mycket innan..
det vi älskar är unika saker, design och FÄRG.. kvalité å pris är inte det viktigaste, saker ska vara kul!

Hemma hos mina föräldrar, som bor i ett nybyggt hus, ligger det vita som en bakgrundsfärg då alla väggar och dörrar är vita, köksluckorna, matbordet är vitt och rullgardinerna är vita. Men där slutar det vita.
Röda matbordstolar, Röd soffa, Gul Kitchen Aid, Svarta snurrfåtöljer, Svart+trä lammino, inga vita hyllor i hela huset... och det svarta vitrinskåpet är fyllt av ett glasprydnader i varma orange:a färger i en färgexplosion!

Vitt.. öö.. rent å snyggt..
men så himla livlöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar