2.28.2011

Karin svarar också på frågor om "Tentan"

Vi har tenta nästa vecka så metros studentfråga ligger rätt i tiden. 
Jag har gjort 15 tentor under min butikschef-utbildning, varav 4 är "ekonomi-tentor" och nu är det förhoppningsvis bara 2 kvar. :D


1. Hur förbereder du dig inför en tenta?
Så länge som möjligt förnekar jag tentans existens.
När jag väl har börjat tentaplugga så är pluggeriet väldigt visuellt, använder punktformer och massa färger.
Helst låser jag in mig i ett rum så ingen kan anmärka på mitt studiesätt. Jag vill egentligen plugga ihop men har andra kunskap som jag saknar blir jag stressad och känner mig helkorkad, så så ensam som möjligt fram till tentadagen.
All tid fram till tentan gå till att pressa in så många detaljer som möljigt, varje lite detalj/modell/tabell/exempel man minns kan ge poäng.

2. Vad tar du alltid med dig till tentasalen?
Dricka med energi, Vatten, Halstabletter, Gottåblandat, Glasögon, hårspännen, 3 pennor, 2 sudd
(ska vi skriva en ekonomitenta tar jag med mig 3 minräknare och 3 linjaler.. ifall ifall)


3. Hur firar du att tentan är gjord?
Efter en tenta är alltid min hjärna död och den bästa lösningen är Disney.
Inget skolarbete av något slag sker den dagen.
Om jag av någon anledning skriver tentan snabbt så äter jag lunch med pappa. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar