9.16.2010

"Kunden-har-alltid-rätt"-symdromet

Första dagen tillbaka i skolan efter sommaren 
fick vår klass lite onödig hård kritik och "allt är erat fel"-slängt på sig
Ingen i min klass tjäftade emot. Några höll med: "jo, men du har juh så rätt"

Det märks att de flesta av oss har jobbat i butik och där har kunden alltid rätt.
Jag skulle aldrig tjafsa med en kund eller ifrågasätt dålig barnuppfostran. 
Vi kan bli stötta, förolämpade och stampade på men vi tjäftar inte tillbaka. 
Vi svarar något artigt eller nickar med hållande som svar.
Vi tänker på konsekvenserna och vet att vi inget vinner bråk.

Hade min sambos klass varit med om samma behandling, som vi hade i vintrars,
hade de gjort uppror, krävt upprättelse och stått på sig som soldater i krig!!! 
Men de ska bli Lärare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar